初級教科書における情報提供に関する日独対照研究
-
- 小野 正樹
- 筑波大学大学院
説明
This paper shows the difference of" informative " sentences of conversations found in Japanese textbooks as compared to those found in German textbooks. The following eight points about the informer are investigated: 1) identity, 2) sense, 3) activity, 4) possessions, 5) family, 6) organization belonged to her/him, 7) staying area, 8) culture. We conclude from this observation that we can see more information about family and possessions in Japanese textbooks, and that the textbooks written abroad involve information on culture.
収録刊行物
-
- 日本語教育方法研究会誌
-
日本語教育方法研究会誌 4 (1), 14-15, 1997
日本語教育方法研究会
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390001205780939264
-
- NII論文ID
- 110009496674
-
- ISSN
- 24239909
- 18813968
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- CiNii Articles
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可