書誌事項
- タイトル別名
-
- A Study about the Effects of Reading and Calculating Ability on Remedial Education for Elementary Statistics and Mechanics
- ショホ ノ トウケイガク ト リキガク ノ ホシュウ キョウイク ニ ドッカイリョク ト ケイサンリョク ガ アタエル エイキョウ ニ ツイテ ノ イチ コウサツ
この論文をさがす
抄録
This paper investigates the effect of reading and calculating ability on the performance of freshmen in introductory science courses. Using regression analysis, we analyze the examination results of students at the Osaka University of Health and Sport Sciences (OUHS) throughout their freshmen year. The results of the study can be used as basic data while developing the educational curriculum for students planning on enrolling in remedial courses at a university before their freshman year.
収録刊行物
-
- リメディアル教育研究
-
リメディアル教育研究 5 (1), 44-51, 2010
日本リメディアル教育学会
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390001205783311232
-
- NII論文ID
- 110009627440
-
- NII書誌ID
- AA12222209
-
- ISSN
- 24238252
- 18810470
-
- NDL書誌ID
- 10765407
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- NDL
- CiNii Articles
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可