A Preliminary Research on the Concept Frame of Media Competency in Germany. : A Focus on Concept of "Medienkompetenz"(<Special Issue>Media Literacy Education-Perspectives)
-
- OYANAGI Wakio
- Nara University of Education
Bibliographic Information
- Other Title
-
- ドイツにおけるメディア・リテラシー教育の枠組みに関する予備的研究 : メディア・コンピテンツ概念の分析を中心に(<特集>メディア・リテラシー教育の現状と課題)
- ドイツにおけるメディア・リテラシー教育の枠組みに関する予備的研究--メディア・コンピテンツ概念の分析を中心に
- ドイツ ニ オケル メディア リテラシー キョウイク ノ ワクグミ ニ カンスル ヨビテキ ケンキュウ メディア コンピテンツ ガイネン ノ ブンセキ オ チュウシン ニ
Search this article
Description
The media pedagogy in Germany analyzes the social communication that uses media. It tries to promote the competency of media communications in the contemporary society to the child, the young person, and the adult. The media pedagogy in Germany pays attention to Media Competency as key concept now. This concept is variously defined by the media pedagogies of Germany. In this paper, the concept frame of media Competency is clarified through the analysis of various definitions. This paper aims to identify another concept that develops the media literacy education in Japan more and more.
Journal
-
- Japanese Journal of Educational Media Research
-
Japanese Journal of Educational Media Research 11 (2), 17-22, 2005
Japan Association for Educational Media Study
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390001205835403392
-
- NII Article ID
- 110009780542
-
- NII Book ID
- AA11144471
-
- ISSN
- 24242527
- 13409352
-
- NDL BIB ID
- 7966039
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- NDL Search
- CiNii Articles
-
- Abstract License Flag
- Disallowed