A study of social studies Lesson Construction to Foster Children's Historical Perspectives : By Developing the Unit "Advance to the World from the Viewpoints of Government and People" for the Sixth Graders
-
- Yoshida T.
- 広島市立伴南小学校
-
- Uchida T.
- 広島市立牛田小学校
-
- Nakano Y.
- 広島市立古田小学校
-
- Yoshida Y.
- 広島市立大町小学校
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 子どもたちが歴史的見方を意識できる社会科授業構成 : 第6学年単元「政府・民衆にとっての世界進出」の開発を通して
- コドモタチ ガ レキシテキ ミカタ オ イシキ デキル シャカイカ ジュギョウ コウセイ ダイ 6 ガクネン タンゲン セイフ ミンシュウ ニ トッテ ノ セカイ シンシュツ ノ カイハツ オ トオシテ
Search this article
Journal
-
- Journal of Japanese Educatinal Research Associaon for the Social Studies
-
Journal of Japanese Educatinal Research Associaon for the Social Studies 66 (0), 41-50, 2007
Japanese Educational Research Association for the Social Studies
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390001205946310784
-
- NII Article ID
- 110007997209
-
- NII Book ID
- AN00109914
-
- ISSN
- 24329142
- 0289856X
-
- NDL BIB ID
- 8798535
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- NDL
- CiNii Articles