歯車減速タービン船の急激後進時における主機械の操縦について(日本航海学会第24回講演会)

書誌事項

タイトル別名
  • On The Engine Maneuvering during Crash Backing of A Geared-Turbine-Driven Vessel
  • 歯車減速タービン船の急激後進時における主機械の操縦について
  • ハグルマ ゲンソク タービンセン ノ キュウゲキ コウシンジ ニ オケル シュ キカイ ノ ソウジュウ ニ ツイテ

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抄録

In this paper, the proper engine maneuvering during crash backing of the geared-turbine-driven vessels is investigated. The oil tanker "S. MARU" (D.W. 17900 tons, S.H.P. 9000HP, Normal Speed 16knots) is used an example. First, the variations of the values of wake fraction and thrust reduction facter in the process are founded on the basis of the actual backing test data. Then, putting that result to good use, the approximate equations of the motions of the vessel and shaftline are setted. And, the each variations of the values of shaft revolution, ships speed, turbine torque, propeller torque, and thrust for several maneuverings fixing reasonably are calculated by the Disital Calculator. These results will be utilized to make the standard of the crash astern maneuvering.

収録刊行物

  • 日本航海学会誌

    日本航海学会誌 24 (0), 111-125, 1961

    公益社団法人 日本航海学会

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