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- 高橋 利枝
- 東京大学大学院
書誌事項
- タイトル別名
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- Beyond the Active-Passive Controversy in the Media Audience Studies : Limit of Dichotomy
- オーディエンス ケンキュウ ニ オケル アクティブーパッシブ ロンソウ オ コ
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説明
Since the beginning of the twentieth century, it has been discussed over and over again whether the media audience is active or passive. However, because of this dichotomy, the audience is sometimes described in extreme active or extreme passive terms. First, this study examines the diversity and dynamism of the active audience within the normative framework. Second, the diversity and dyna mism of the concept of audience activity is also examined from the results of both quantitative and qualitative research. I conclude that in order to overcome the limits of dichotomy, it is necessary to understand the multi-dimensional structure of audience activity.
収録刊行物
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- マス・コミュニケーション研究
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マス・コミュニケーション研究 53 (0), 137-152,212, 1998
日本マス・コミュニケーション学会
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詳細情報 詳細情報について
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- CRID
- 1390001206100583040
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- NII論文ID
- 110002954745
- 10026054329
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- NII書誌ID
- AN10418471
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- ISSN
- 24320838
- 13411306
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- NDL書誌ID
- 4537313
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- 本文言語コード
- ja
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- データソース種別
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- JaLC
- NDL
- CiNii Articles
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- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可