-
- 御手洗 陽
- 桑沢デザイン研究所
書誌事項
- タイトル別名
-
- Understanding Silent Reading in Meiji Era Japan
- モクドク スル シンタイ ノ ジメイカ ザッシ セイコウ ノ ドクショホウ ニ ミル ジコ リョウカイ
この論文をさがす
説明
This paper is to clarify the transformation process of book-reading practices in Meiji Era Japan, by focusing on a popular magazine at the time, "SEIKO (The Success), " whlch contained diverse articles written by the contemporary literati, and told people how to read books well. Close examination of the magazine proves that (1) silent reading was, far from being merely the adaptation to the governmental policy or the innovation of printing technology, established only after many twists and turns; (2) the silent reading transformation reflected some drastic changes in the Japan ethos as a whole: i.e. individualization, privatization and atomization.
収録刊行物
-
- マス・コミュニケーション研究
-
マス・コミュニケーション研究 54 (0), 199-211,246, 1999
日本マス・コミュニケーション学会
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390001206100654848
-
- NII論文ID
- 110002954773
-
- NII書誌ID
- AN10418471
-
- ISSN
- 24320838
- 13411306
-
- NDL書誌ID
- 4643213
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- NDL
- CiNii Articles
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可