An Attempt to Develop Grammar Teaching Skills for Non-native Japanese Language Teachers
-
- Nai-Im Tio
- Akita International University
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 非母語話者日本語教師の文法教育能力改善の試みについて
Abstract
筆者は国際教養大学大学院の2010年の秋学期から2011年の春学期まで計三回の日本語教育実習を行った。本稿では、実習授業における自身の連体修飾節や引用節におけるイ/ナ形容詞の誤用を分析し、その原因の一つとしての中間言語文法を提示する。さらに、その中間言語文法に基づき、非母語話者日本語教師としての日本語能力向上及び、実際の日本語教育に応用可能なアイデアを提案する。
Journal
-
- Bulletin of Japanese Language Teaching Practices
-
Bulletin of Japanese Language Teaching Practices 2 (0), 75-95, 2011
Japanese Language Teaching Practices, Graduate School of Global Communication and Language, Akita International University
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390001206115712384
-
- NII Article ID
- 110008615533
-
- ISSN
- 21853991
- 21853983
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- CiNii Articles
-
- Abstract License Flag
- Disallowed