Development of craft beer events as youth tourists’ destinations in the Tokyo metropolitan area

  • IZUKA Ryo
    Faculty of Tourism and Business Management, Shumei University
  • OTA Kei
    Faculty of Urban Environmental Sciences, Tokyo Metropolitan University
  • IKEDA Mariko
    JSPS Research Fellow, Tokyo Gakugei University
  • KOIKE Takuya
    Geopark Promotion Division of Planning Department, Mutsu-city Government
  • ISONO Takumi
    Faculty of Education, Mie University
  • SUGIMOTO Koun
    Faculty of Urban Environmental Sciences, Tokyo Metropolitan University

Bibliographic Information

Other Title
  • 東京大都市圏におけるクラフトビールイベントの展開と若者観光

Search this article

Description

近年の世界的なクラフトビールブームのなか,ビールの消費量が減少している日本においてもクラフトビールの人気が高まりをみせている。とくにクラフトビールをテーマとしたイベントは全国各地で開催されるようになり,単なるプロモーションだけではなく,地域活性化の手段としても注目され始めている。また,それらのイベントは,ビール離れが進行しているとされる若者をも集客しており,若者のイベントとしての様相もみせている。本研究は,イベントの集積がみられる東京都を対象として,クラフトビールイベントの展開と若者のクラフトビール消費行動の関係性についてフード・ツーリズムの観点から一考察を試みるものである。そこでは,クラフトビールイベントを通じた若者の消費行動による新たなクラフトビール文化が形成され,その文化を背景とするオルタナティブな都市型フード・ツーリズムの形態が存立していることが示唆された。

Journal

  • Geographical Space

    Geographical Space 10 (3), 140-148, 2018

    Japan Association on Geographical Space

Related Projects

See more

Details 詳細情報について

Report a problem

Back to top