書誌事項
- タイトル別名
-
- Investigation of Preservice Elementary and Lower-secondary School Teachers' Experience and Knowledge of Biological Implements in a School Science Textbook.
- ショウチュウガッコウ リカ キョウカショ デ モチイラレル セイブツ カンサツ ・ ジッケン キキ ニ カンスル キョウイン シボウ ガクセイ ノ チョクセツ ケイケン ヤ チシキ ニ カンスル チョウサ
この論文をさがす
説明
<p>The main purposes of this study are 1) to examine whether preservice elementary and lower-secondary school teachers have familiarity with using photographs and pictures of 25 biological implements using their photographs and pictures in elementary and lower- secondary school science textbooks, and 2) to investigate whether they know the names of the implements shown in the textbooks. The main findings of this study were as follows ; 1) less than 70% of the teachers had seen four out of 25 kinds of the implements ; 2) less than 70% of the teachers had used seven out of 25 kinds of the implements ; and 3) none of the teachers correctly wrote the names of the all kinds of implements. The authors suggested some teaching strategies to improve the problems mentioned above.</p>
収録刊行物
-
- 生物教育
-
生物教育 52 (4), 179-192, 2012
一般社団法人 日本生物教育学会
- Tweet
キーワード
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390001277362220288
-
- NII論文ID
- 10030741945
-
- NII書誌ID
- AN0012957X
-
- ISSN
- 24341916
- 0287119X
-
- NDL書誌ID
- 023819932
-
- 本文言語コード
- ja
-
- 資料種別
- journal article
-
- データソース種別
-
- JaLC
- NDLサーチ
- CiNii Articles
- KAKEN
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可