小中学校理科教科書で用いられる生物観察・実験機器に関する教員志望学生の直接経験や知識に関する調査

書誌事項

タイトル別名
  • Investigation of Preservice Elementary and Lower-secondary School Teachers' Experience and Knowledge of Biological Implements in a School Science Textbook.
  • ショウチュウガッコウ リカ キョウカショ デ モチイラレル セイブツ カンサツ ・ ジッケン キキ ニ カンスル キョウイン シボウ ガクセイ ノ チョクセツ ケイケン ヤ チシキ ニ カンスル チョウサ

この論文をさがす

説明

<p>The main purposes of this study are 1) to examine whether preservice elementary and lower-secondary school teachers have familiarity with using photographs and pictures of 25 biological implements using their photographs and pictures in elementary and lower- secondary school science textbooks, and 2) to investigate whether they know the names of the implements shown in the textbooks. The main findings of this study were as follows ; 1) less than 70% of the teachers had seen four out of 25 kinds of the implements ; 2) less than 70% of the teachers had used seven out of 25 kinds of the implements ; and 3) none of the teachers correctly wrote the names of the all kinds of implements. The authors suggested some teaching strategies to improve the problems mentioned above.</p>

収録刊行物

  • 生物教育

    生物教育 52 (4), 179-192, 2012

    一般社団法人 日本生物教育学会

参考文献 (16)*注記

もっと見る

関連プロジェクト

もっと見る

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ