書誌事項
- タイトル別名
-
- A Study of Social Skills Training Program Design for STEM Students in a Global Society: Focusing on Evaluation and Curriculum Design
- グローバル シャカイ ニ モトメラレル リケイ ジンザイ ノ ソーシャル ・ スキル ヨウセイ オ メザシタ プログラム ニ カンスル ケンキュウ : プログラム ノ カイハツ ト ヒョウカ ニ チャクモク シテ
この論文をさがす
抄録
<p>The development of Social Skills is quite important for STEM students in a global society. In this article, we evaluated programs aimed at STEM students for the purpose of social skills training. The programs that were developed had three unique points; 1) A Hybrid Program with a set of Curricula, Co-Curricula, and Extra-Curricula. 2) Rich individualized instructions. 3) Peer learning community. It became clear that the students realized that the social skills were arising from the results of the questionnaire administered to the students. Therefore, the Hybrid Program and other systems discussed in this research are considered to be an effective way of training social skills for STEM students.</p>
収録刊行物
-
- 科学教育研究
-
科学教育研究 42 (2), 82-99, 2018
一般社団法人 日本科学教育学会
- Tweet
キーワード
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390001288043842560
-
- NII論文ID
- 130007404269
-
- NII書誌ID
- AN00036978
-
- ISSN
- 21885338
- 03864553
-
- NDL書誌ID
- 029140101
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- NDL
- CiNii Articles
- KAKEN
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可