グローバル社会に求められる理系人材のソーシャル・スキル養成を目指したプログラムに関する研究―プログラムの開発と評価に着目して―

DOI Web Site オープンアクセス

書誌事項

タイトル別名
  • A Study of Social Skills Training Program Design for STEM Students in a Global Society: Focusing on Evaluation and Curriculum Design
  • グローバル シャカイ ニ モトメラレル リケイ ジンザイ ノ ソーシャル ・ スキル ヨウセイ オ メザシタ プログラム ニ カンスル ケンキュウ : プログラム ノ カイハツ ト ヒョウカ ニ チャクモク シテ

この論文をさがす

抄録

<p>The development of Social Skills is quite important for STEM students in a global society. In this article, we evaluated programs aimed at STEM students for the purpose of social skills training. The programs that were developed had three unique points; 1) A Hybrid Program with a set of Curricula, Co-Curricula, and Extra-Curricula. 2) Rich individualized instructions. 3) Peer learning community. It became clear that the students realized that the social skills were arising from the results of the questionnaire administered to the students. Therefore, the Hybrid Program and other systems discussed in this research are considered to be an effective way of training social skills for STEM students.</p>

収録刊行物

  • 科学教育研究

    科学教育研究 42 (2), 82-99, 2018

    一般社団法人 日本科学教育学会

関連プロジェクト

もっと見る

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ