中学校における解析幾何的視点を考慮した指導に関する研究 ― 中高連携を視野に入れて ―

  • 西村 徳寿
    兵庫教育大学大学院連合学校教育学研究科院生

書誌事項

タイトル別名
  • A Study on Instruction in Consideration of the View on Analytical Geometry in Junior High School: With the View of the Connection between Junior High School and High School
  • チュウガッコウ ニ オケル カイセキ キカテキ シテン オ コウリョ シタ シドウ ニ カンスル ケンキュウ : ナカダカ レンケイ オ シヤ ニ イレテ

この論文をさがす

抄録

<p>   The first purpose of this paper is to resolve the mixed unit by analytical geometry and function and to clarify the difference between them, and the second one is to clarify the learning content of function and analytical geometry, and the third one is to explore how to instruct analytical geometry in junior high school.</p><p>   As a result, it can be considered that common representation of analytical geometry and function is the graph in the side of each shape, but it is found that the meaning of shape, which is derived from the side of each concept, is different.</p>

収録刊行物

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ