The National Economic Evaluation of Policies for the Regulation of Automobile-related External Diseconomies
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- UEDA Takayuki
- 岐阜大学工学部 (財)運輸政策研究機構運輸政策研究所
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- MUTO Shinichi
- 岐阜大学大学院工学研究科
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- MORISUGI Hisayoshi
- 東北大学大学院情報科学研究科
Bibliographic Information
- Other Title
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- 自動車交通による外部不経済抑制策の国民経済的評価
- 自動車交通による外部不経済抑制策の国民経済的評価--静学的応用一般均衡(CGE)と動学的応用一般均衡(DCGE)の比較分析
- ジドウシャ コウツウ ニ ヨル ガイブ フケイザイ ヨクセイサク ノ コクミン ケイザイテキ ヒョウカ セイガクテキ オウヨウ イッパン キンコウ CGE ト ドウガクテキ オウヨウ イッパン キンコウ DCGE ノ ヒカク ブンセキ
- - Comparative Analysis between Computable General Equilibrium(CGE) and Dynamic Computable General Equilibrium (DCGE) -
- -静学的応用一般均衡(CGE)と動学的応用一般均衡(DCGE)の比較分析-
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Abstract
<p>The Policies to regulate external diseconomies caused by automobiles are expected to reduce automobile-related externalities. It is well known, however, that these policies generate the market disbenefit. Hence the paper proposes a socioeconomic model for evaluating regulation policies, whose framework is based on the computable general equilibrium model. In this paper, we evaluate the some regulation policies with both computable general equilibrium (CGE) and dynamic computable general equilibrium (DCGE) model, and compare the effectiveness among them considering merits and demerits of each model.</p>
Journal
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- Transport Policy Studies' Review
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Transport Policy Studies' Review 1 (1), 039-053, 1998-07-31
Japan Transport and Tourism Research Institute
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Keywords
Details 詳細情報について
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- CRID
- 1390001288142164096
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- NII Article ID
- 130007656031
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- NII Book ID
- AA11287548
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- ISSN
- 24337366
- 13443348
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- NDL BIB ID
- 4793314
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- Text Lang
- ja
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- Data Source
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- JaLC
- NDL
- CiNii Articles
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- Abstract License Flag
- Disallowed