ON THE VALUE OF TRAVEL TIME SAVING OVER TRAVEL TIME: EMPIRICAL STUDY OF INTER-URBAN TRAVEL FOR RECREATION
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- KATO Hironori
- 東京大学大学院工学系研究科社会基盤学専攻
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- ONODA Keiichi
- 東京大学大学院工学系研究科社会基盤学専攻
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- KIMATA Masaki
- (株)企画開発社会経済部交通計画課
Bibliographic Information
- Other Title
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- 交通時間と交通時間節約価値との関係に関する分析
- 交通時間と交通時間節約価値との関係に関する分析--観光目的の都市間幹線交通を事例として
- コウツウ ジカン ト コウツウ ジカン セツヤク カチ ト ノ カンケイ ニ カンスル ブンセキ カンコウ モクテキ ノ トシ カン カンセン コウツウ オ ジレイ ト シテ
- -観光目的の都市間幹線交通を事例として-
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Abstract
<p>This study analyzes the variation of the Value of Travel Time Saving (VTTS) over travel time. First, we formulate a time allocation model with the discrete choice theory. Next, we derive the VTTS from an approximated indirect utility function. After a discussion on the properties of the variation of the VTTS over travel time, we analyze the VTTS with the empirical data of modal choice of inter-urban leisure travel of Japan. The empirical analysis shows the VTTS decreases as the travel time increases. Finally we discuss the reasons for the results of the empirical analysis</p>
Journal
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- Transport Policy Studies' Review
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Transport Policy Studies' Review 9 (2), 002-014, 2006-07-25
Japan Transport and Tourism Research Institute
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Keywords
Details 詳細情報について
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- CRID
- 1390001288142183296
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- NII Article ID
- 130007656235
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- NII Book ID
- AA11287548
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- ISSN
- 24337366
- 13443348
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- NDL BIB ID
- 8056380
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- Text Lang
- ja
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- Data Source
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- JaLC
- NDL
- CiNii Articles
- KAKEN
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- Abstract License Flag
- Disallowed