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- GWAK Jongseong
- 東京大学生産技術研究所 機械・生体系部門
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- GUO Yexuan
- 東京大学生産技術研究所 機械・生体系部門
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- SUGIMACHI Toshiyuki
- 東京大学大学院工学系研究科
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- SHIMONO Keisuke
- 東京大学生産技術研究所 機械・生体系部門
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- SUDA Yoshihiro
- 東京大学生産技術研究所 機械・生体系部門
Bibliographic Information
- Other Title
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- トラックの隊列走行時における周辺ドライバへの受容性と安全性に関する研究
- トラック ノ タイレツ ソウコウジ ニ オケル シュウヘン ドライバ エ ノ ジュヨウセイ ト アンゼンセイ ニ カンスル ケンキュウ
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Abstract
<p>Platoon system is expected as a solution to problems such as fuel efficiency, lack of driver and improvement of safety. To implement the system, it is necessary to ensure safety and acceptability of peripheral drivers. In this research, we aim to improve the safety and social acceptability of platoon system. We examined the effect of specification of truck platooning and infrastructure such as distance between the platooning trucks, external HMI of platooning trucks, the alert sign on the road and length of acceleration lane and so on, on the driving behaviors and the acceptability of peripheral drivers using driving simulator.</p>
Journal
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- SEISAN KENKYU
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SEISAN KENKYU 72 (2), 185-189, 2020-03-01
Institute of Industrial Science The University of Tokyo
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Details 詳細情報について
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- CRID
- 1390002184891422208
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- NII Article ID
- 130007827149
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- NII Book ID
- AN00127075
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- ISSN
- 18812058
- 0037105X
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- NDL BIB ID
- 030416275
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- Text Lang
- ja
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- Data Source
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- JaLC
- NDL
- CiNii Articles
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- Abstract License Flag
- Disallowed