フローティングスラブ軌道の適用による高速走行時の地盤振動の低減効果に関する研究

DOI
  • 渕上 翔太
    (公財)鉄道総合技術研究所 軌道技術研究部
  • 渡辺 勉
    (公財)鉄道総合技術研究所 鉄道力学研究部
  • 横山 秀史
    (公財)鉄道総合技術研究所 防災技術研究部
  • 高橋 貴蔵
    (公財)鉄道総合技術研究所 軌道技術研究部
  • 桃谷 尚嗣
    (公財)鉄道総合技術研究所 軌道技術研究部

書誌事項

タイトル別名
  • Reduction effect of ground vibration by applying floating slab track in high-speed rail

抄録

<p>When the maximum operating speed of the Shinkansen is further increased, there is a possibility that noise and vibration propagating to the surroundings increase. In this study, we focused on the floating slab track with the anti-vibration components made of urethane as a countermeasure against ground vibration. We carried out the vibration test for full-scale track model and confirmed that the floating slab track showed high reduction effect for ground vibration. Furthermore, the ground was modeled into multiple patterns based on the geological data in a Shinkansen section, and the scope of application of the floating slab track in high-speed rail was examined by vehicle running analysis and ground vibration analysis.</p>

収録刊行物

詳細情報 詳細情報について

  • CRID
    1390006231374729728
  • NII論文ID
    130008025911
  • DOI
    10.11532/structcivil.67a.248
  • ISSN
    1881820X
  • 本文言語コード
    ja
  • データソース種別
    • JaLC
    • CiNii Articles
  • 抄録ライセンスフラグ
    使用不可

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