Teaching Reading Comprehension to Understand the Reproduction of Gender Issues in Japanese Language Literature Materials of Junior High School ―Using “<i>Ji no nai hagaki</i> ” Written by Mukouda Kuniko―
-
- KIMURA Kimiko
- Soekami High School
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 中学校国語科の文学教材におけるジェンダー再生産構造を読み解く指導
- 中学校国語科の文学教材におけるジェンダー再生産構造を読み解く指導 : 向田邦子「字のない葉書」を用いて
- チュウガッコウ コクゴカ ノ ブンガク キョウザイ ニ オケル ジェンダー サイセイサン コウゾウ オ ヨミ トク シドウ : ムコウダ クニコ 「 ジ ノ ナイ ハガキ 」 オ モチイテ
- 向田邦子「字のない葉書」を用いて
Search this article
Journal
-
- The Science of Reading
-
The Science of Reading 63 (1), 40-51, 2021-11-09
The Japan Reading Association
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390008754689663872
-
- NII Article ID
- 130008121563
-
- NII Book ID
- AN00172568
-
- ISSN
- 2424144X
- 0387284X
-
- NDL BIB ID
- 031819976
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- NDL
- CiNii Articles