A circulated model between brand equity and word-of-mouth communication : The study focused on word-of-mouth effects for information sender
Bibliographic Information
- Other Title
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- ブランドエクイティとくちコミ行動の循環モデルに関する検討 : くちコミの送り手自身にもたらされる効果に着目して
- ブランド エクイティ ト クチコミ コウドウ ノ ジュンカン モデル ニ カンスル ケントウ クチコミ ノ オクリテ ジシン ニ モタラサレル コウカ ニ チャクモクシテ
- ブランドエクイティ ト クチ コミ コウドウ ノ ジュンカン モデル ニ カンスル ケントウ : クチ コミ ノ オクリ シュ ジシン ニ モタラサレル コウカ ニ チャクモク シテ
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Description
The purpose of this study is to examine the relationship between brand equity and word-of-mouth (WOM) communication.A total of 381 female participants completed the questionnaire which asked consumption behavior of foundation-cream brands. Results indicated that brand equity promoted WOM communication. Additionally, WOM communication affects brand equity directly or indirectly, mediated WOM function of ‘sharing information’, ‘self-confirmation’, and ‘entertainment’. Based on these findings, the validity of a circulated model was discussed.
Journal
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- 対人社会心理学研究
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対人社会心理学研究 17 35-43, 2017
大阪大学大学院人間科学研究科対人社会心理学研究室
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Keywords
Details 詳細情報について
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- CRID
- 1390009224809768832
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- NII Article ID
- 120006366891
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- NII Book ID
- AA11550166
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- DOI
- 10.18910/67193
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- HANDLE
- 11094/67193
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- NDL BIB ID
- 028196937
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- ISSN
- 13462857
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- Text Lang
- ja
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- Data Source
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- JaLC
- IRDB
- NDL
- CiNii Articles