A circulated model between brand equity and word-of-mouth communication : The study focused on word-of-mouth effects for information sender

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  • ブランドエクイティとくちコミ行動の循環モデルに関する検討 : くちコミの送り手自身にもたらされる効果に着目して
  • ブランド エクイティ ト クチコミ コウドウ ノ ジュンカン モデル ニ カンスル ケントウ クチコミ ノ オクリテ ジシン ニ モタラサレル コウカ ニ チャクモクシテ
  • ブランドエクイティ ト クチ コミ コウドウ ノ ジュンカン モデル ニ カンスル ケントウ : クチ コミ ノ オクリ シュ ジシン ニ モタラサレル コウカ ニ チャクモク シテ

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The purpose of this study is to examine the relationship between brand equity and word-of-mouth (WOM) communication.A total of 381 female participants completed the questionnaire which asked consumption behavior of foundation-cream brands. Results indicated that brand equity promoted WOM communication. Additionally, WOM communication affects brand equity directly or indirectly, mediated WOM function of ‘sharing information’, ‘self-confirmation’, and ‘entertainment’. Based on these findings, the validity of a circulated model was discussed.

Journal

  • 対人社会心理学研究

    対人社会心理学研究 17 35-43, 2017

    大阪大学大学院人間科学研究科対人社会心理学研究室

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