Credential Evaluation of Chinese Applicants to Japanese Research Universities : Towards acceptance of highly qualified international students

DOI HANDLE Web Site Open Access

Bibliographic Information

Other Title
  • 中国からの入学志願者に対する学歴・資格評価の実践と課題 : 優秀な大学院留学生の受入れ促進に向けて
  • チュウゴク カラ ノ ニュウガク シガンシャ ニ タイスル ガクレキ シカク ヒョウカ ノ ジッセン ト カダイ ユウシュウ ナ ダイガクイン リュウガクセイ ノ ウケイレ ソクシン ニ ムケテ
  • 教育実践レポート 中国からの入学志願者に対する学歴・資格評価の実践と課題 : 優秀な大学院留学生の受入れ促進に向けて
  • キョウイク ジッセン レポート チュウゴク カラ ノ ニュウガク シガンシャ ニ タイスル ガクレキ ・ シカク ヒョウカ ノ ジッセン ト カダイ : ユウシュウ ナ ダイガクイン リュウガクセイ ノ ウケイレ ソクシン ニ ムケテ

Search this article

Abstract

As the number of international students increases in graduate programs of Japanese research universities, the Foreign Credential Evaluation (FCE) is regarded as an important tool for ensuring the admission of qualified international students through a fair and rigorous assessment of academic credentials. While public agencies and private organizations carry out the FCE for universities in Europe and the United States, no such infrastructure exists for universities in Japan. The study presents Osaka University’s recent initiative to implement its own FCE to facilitate the admission of Chinese students. We first examine the status of the FCE in general at Japanese higher education institutions, and identify specific challenges concerning the FCE for applicants from China. We then describe the FCE initiative at Osaka University, providing an overview of progress, obstacles, and recommendations for the future. The case study illustrates the critical and strategic importance of the FCE in contributing to Japan’s national goal of accepting 300,000 international students in Japanese universities by 2020.

Journal

Details 詳細情報について

Report a problem

Back to top