書誌事項
- タイトル別名
-
- The Development of Instructional Material on the Education of Discussion : Focus on the recapitulative transcript
- ハナシアイ ガクシュウ シドウ ニ オケル フリカエリ キョウザイ カイハツ : ゼンタイ ギョウシュクガタ モジカ シリョウ ノ トクセイ ノ ケントウ オ チュウシン ニ
この論文をさがす
抄録
In this paper, I considered about the instructional material on the education of discussion in Japanese class. In this case, I focused on the recapitulative transcript for use on post-discussion. First, I reviewed previous practice examples. These were written by Yamamoto (2003), Sakamoto (2004b), Ito et al. (2007), Yamamoto (2009), Hase (2013), and Ueyama (2015a, 2015b). I pointed out the recapitulative transcript had three aspects: visible, panoramic, and compelling. Then I analyzed the material I developed in 2013 for experimental instruction with 4th year children. I clarified some activities from the use of the recapitulative transcript as follows, to confident about the statement, to analyze process of discussion, to infer cognitive processes from statement, to utilize available strategies to rectify problematic points.
収録刊行物
-
- 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
-
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 64 93-101, 2015-12-18
広島大学大学院教育学研究科
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390009224852432768
-
- NII論文ID
- 120005694466
-
- NII書誌ID
- AA11618725
-
- ISSN
- 13465554
-
- DOI
- 10.15027/38958
-
- NDL書誌ID
- 027078565
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- IRDB
- NDL
- CiNii Articles
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用可