A Consideration on the theme-centered lesson plan : Centering upon W. H. Peterßen's WPM model

DOI DOI IR IR Web Site View 1 Remaining Hide Open Access

Bibliographic Information

Other Title
  • テーマを中心とした学習指導案に関する一考察(1) : ペテルセンW. H. PeterßenのWPMモデルを中心として
  • テーマを中心とした学習指導案に関する一考察(1)ペテルセン W.H.PeterssenのWPMモデルを中心として
  • テーマ オ チュウシン ト シタ ガクシュウ シドウアン ニ カンスル イチ コウサツ 1 ペテルセン W H Peterssen ノ WPM モデル オ チュウシン ト シテ
  • テーマを中心とした学習指導案に関する一考察(2)ペテルセン W.H.PeterssenのWPMモデルを中心として
  • テーマ オ チュウシン ト シタ ガクシュウ シドウアン ニ カンスル イチ コウサツ 2 ペテルセン W H Peterssen ノ WPM モデル オ チュウシン ト シテ

Search this article

Description

This paper aimed to explore a new type lesson plan connecting learning objectives to long-term educational aims. To this aim, we examined the W. H. Peterßen's WPM model which is close to our idea. At first, we introduce the concept and theory of WPM model. Next, we introduce the examples of lesson plan, the examples of Grundschule and Hauptschule in this paper and Realschule and Gymnasium in another paper. After these examination, we argued the educational meaning of WPM model.

Journal

Details 詳細情報について

Report a problem

Back to top