保育者の自然観はいかにして形成されるか? (1) : 「森の幼稚園」の保育者が語る現在の自然観

書誌事項

タイトル別名
  • Formation Processes of Kindergarten Teachers' Views of Nature (1) : Experienced Teachers' Views of Nature
  • 保護者の自然観はいかにして形成されるか?(1)「森の幼稚園」の保育者が語る現在の自然観
  • ホゴシャ ノ シゼンカン ワ イカニシテ ケイセイサレルカ 1 モリ ノ ヨウチエン ノ ホイクシャ ガ カタル ゲンザイ ノ シゼンカン

この論文をさがす

説明

In order to clarify formation processes of kindergarten teachers' views of nature, we conducted semi-structured interviews with kindergarten teachers. The purpose of this first report is to show experienced teachers' views of nature. The results of the interviews indicate that experienced teachers believe that: (1) human beings are originally embedded in nature; (2) nature brings varied materials that provide humans with a wealth of experience; (3) experiences in nature are important especially for young children.

収録刊行物

  • 幼年教育研究年報

    幼年教育研究年報 30 49-59, 2008-07-10

    広島大学大学院教育学研究科附属幼年教育研究施設

被引用文献 (1)*注記

もっと見る

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ