書誌事項
- タイトル別名
-
- Formation Processes of Kindergarten Teachers' Views of Nature (1) : Experienced Teachers' Views of Nature
- 保護者の自然観はいかにして形成されるか?(1)「森の幼稚園」の保育者が語る現在の自然観
- ホゴシャ ノ シゼンカン ワ イカニシテ ケイセイサレルカ 1 モリ ノ ヨウチエン ノ ホイクシャ ガ カタル ゲンザイ ノ シゼンカン
この論文をさがす
説明
In order to clarify formation processes of kindergarten teachers' views of nature, we conducted semi-structured interviews with kindergarten teachers. The purpose of this first report is to show experienced teachers' views of nature. The results of the interviews indicate that experienced teachers believe that: (1) human beings are originally embedded in nature; (2) nature brings varied materials that provide humans with a wealth of experience; (3) experiences in nature are important especially for young children.
収録刊行物
-
- 幼年教育研究年報
-
幼年教育研究年報 30 49-59, 2008-07-10
広島大学大学院教育学研究科附属幼年教育研究施設
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390009224856466944
-
- NII論文ID
- 120000872177
-
- NII書誌ID
- AN00246110
-
- DOI
- 10.15027/25070
-
- NDL書誌ID
- 9596156
-
- ISSN
- 03883078
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- IRDB
- NDL
- CiNii Articles
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用可