Bibliographic Information
- Other Title
-
- 多様性理解をめざした日本史授業開発 : 単元「満州事変期における新聞の論調変化とジャーナリズム論」の場合
- タヨウセイ リカイ オ メザシタ ニホンシ ジュギョウ カイハツ : タンゲン 「 マンシュウ ジヘンキ ニ オケル シンブン ノ ロンチョウ ヘンカ ト ジャーナリズムロン 」 ノ バアイ
Search this article
Abstract
This study proposes the Japanese history lesson aiming for promoting deeper understanding diversity because the previous studies in relation to historical inquiry in Japan did not mention about connection with diversity. After conducting the lessons, we found that students mentioned the differences of people’s value between past and present based on the social structure and notions. At the end of study we suggested the reform of history education have more possibilities to develop democratic citizenship.
Journal
-
- 学校教育実践学研究
-
学校教育実践学研究 26 21-28, 2020-03-20
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390009224859728128
-
- NII Article ID
- 120006841717
-
- NII Book ID
- AN10491493
-
- DOI
- 10.15027/49111
-
- NDL BIB ID
- 030682117
-
- ISSN
- 1341111X
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- IRDB
- NDL
- CiNii Articles
- KAKEN
-
- Abstract License Flag
- Allowed