書誌事項
- タイトル別名
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- The Selection of Recipes Using New Agricultural and Livestock Products - Based on Customer Demand Derived from Recipe Website, Cookpad -
抄録
The purpose of this study is to promote cooking using new agricultural and livestock products through the selection of recipes using the text mining of consumer demand derived from a recipe website.Applying this method to the case of H61 conventional yogurt, recipes for oil- and butter-free yogurt desserts and recipes requiring heat that the make best use of the qualities of the H61 yogurt were selected as recommended recipes for health-conscious customers.
開発した農畜産物の普及に資する調理法提案のため、投稿型レシピサイトのデータを用いたテキストマイニングにより、消費者ニーズや新規開発農畜産物の特性に合致する調理レシピ選定手法を策定した。本手法をH61ヨーグルトに適用し、健康志向の消費者への訴求効果が高い、油脂を使わないヨーグルト菓子レシピやH61ヨーグルトの特性を生かした加熱調理レシピを抽出した。
収録刊行物
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- 農研機構報告 食農ビジネスセンター = Bulletin of the NARO,Agri-Food Bussiness Innovation Center
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農研機構報告 食農ビジネスセンター = Bulletin of the NARO,Agri-Food Bussiness Innovation Center 3 1-14, 2019-03-25
国立研究開発法人 農業・食品産業技術総合研究機構
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詳細情報 詳細情報について
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- CRID
- 1390009224871037312
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- NII論文ID
- 120006601208
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- ISSN
- 2433586X
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- Web Site
- http://id.nii.ac.jp/1578/00002314/
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- 本文言語コード
- ja
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- データソース種別
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- JaLC
- IRDB
- CiNii Articles