The Journey Begins When One Returns Home:the Re-entry Cultural Survival Phase as a Hidden Dimension of the Cross-cultural Learning Experience

この論文をさがす

抄録

異文化経験としてのリエントリーカルチャーショックと文化サバイバルは複雑で,かつダイナミックなものであるから,時として,個人に思わしくない結果をいろいろな意味で引き起こすきっかけになる事がある.初めて新文化と遭遇する時と同じように, 自文化への再進入期間をポジティブなものとするためには,その準備をする事が重要な課題となってくる.しかし,留学が大学教育の選択肢の一つになってきた今日,自文化に再進入する・リエントリーする事に関して,十分な研究は行われていない. この論文では,まず,留学プログラムの枠組みの中で,リエントリー文化サバイバルが異文化間の経験として個人に引き起こす問題を検証する.その上で,留学・国際交流の実務家がどのようにして学生を支援できるか,実践的な事柄をあげる.リエントリー前とその最中で,学生を継続的に支援していくのが,理想の形となる.

The impact of re-entry cultural survival as part of the cross-cultural experience is dynamic and complex, and can sometimes trigger unhealthy consequences for individuals. Therefore, preparing for returning to the home culture, in a similar way that one prepares for going to the destination culture before departure, plays a key role for managing the re-entry cultural survival phase successfully. Education abroad has become one of the mainstream options for many university students around the world. However, preparation for coming back to one’s home culture has not been receiving enough attention despite the fact the volume of mobility of people has considerably increased. The purpose of this article is to first raise awareness of the issues and consequences regarding re-entry cultural survival as part of the cross-cultural experience in education abroad programs. In addition, the article gives practical suggestions to assist education abroad advisors and administrators in organizing cross-cultural re-entry activities, so that they can provide adequate support for education abroad returnees. Providing support for people before and during the re-entry cultural survival phase would assist returnees a great deal in managing their experience of returning home.

収録刊行物

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ