Critical Thinking and Learning Commons: Initial Observations and Possible Applications
この論文をさがす
抄録
This article reports on the first year activities and findings of the Learning Commons Study Group (ラーニングコモンズ活用分科会), which was formed to oversee the Okayama University Library renovation. Below is a description of our visits to other libraries, class, workshops and presentation observations. Pedagogically analysis was done through the lens of active learning, contentbased instruction in language learning (CBI), and other related theories and approaches. Concluding thoughts on utilizing Okayama University’s new learning commons and promoting critical thinking on campus is provided.
収録刊行物
-
- 大学教育研究紀要
-
大学教育研究紀要 10 93-104, 2014-12
岡山大学グローバル・パートナーズ, 岡山大学教育開発センター, 岡山大学言語教育センター, 岡山大学キャリア開発センター
- Tweet
キーワード
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390009224908113152
-
- NII論文ID
- 120005567858
-
- NII書誌ID
- AA12114090
-
- ISSN
- 18815952
-
- DOI
- 10.18926/53176
-
- NDL書誌ID
- 026269163
-
- 本文言語コード
- en
-
- データソース種別
-
- JaLC
- IRDB
- NDL
- CiNii Articles