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- Other Title
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- コクサイ レプリケーション ケンキュウ ノ イギ ト カダイ
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1 はじめに : 本稿では、多国籍企業の国際拠点間で移転される知識・能力のレプリケーション(複製)に着目した、Jonsson and Foss(2011)の国際レプリケーション研究の意義と課題について論じる。このことを通じて、今後の国際レプリケーションに関する理論構築に向けた手がかりを得ることが、本稿の目的である。……
This study examines the significance and issues of the multi-national enterprises' replication model proposed by Jonsson & Foss (2011). We first review Winter & Szulanski (2001), who developed a two-stage model, as the proponent of the replication strategy. We then review Jonsson & Foss (2011), who proposed a replication model with three stages by adding the flexible replication stage of creating a new business format to adapt to the foreign market. Their replication model was developed from a case study of IKEA's internationalization with a hierarchical approach mixing fixed and variable features of the business format for the global operation.
Journal
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- 経営研究
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経営研究 71 (2), 1-15, 2020-08-31
大阪市立大学経営学会
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Keywords
Details 詳細情報について
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- CRID
- 1390009224923706496
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- NII Article ID
- 120006885229
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- NII Book ID
- AN00069015
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- ISSN
- 04515986
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- NDL BIB ID
- 030654865
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- Text Lang
- ja
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- Data Source
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- JaLC
- IRDB
- NDL
- CiNii Articles
- KAKEN