国際レプリケーション研究の意義と課題

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  • コクサイ レプリケーション ケンキュウ ノ イギ ト カダイ

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Abstract

1 はじめに : 本稿では、多国籍企業の国際拠点間で移転される知識・能力のレプリケーション(複製)に着目した、Jonsson and Foss(2011)の国際レプリケーション研究の意義と課題について論じる。このことを通じて、今後の国際レプリケーションに関する理論構築に向けた手がかりを得ることが、本稿の目的である。……

This study examines the significance and issues of the multi-national enterprises' replication model proposed by Jonsson & Foss (2011). We first review Winter & Szulanski (2001), who developed a two-stage model, as the proponent of the replication strategy. We then review Jonsson & Foss (2011), who proposed a replication model with three stages by adding the flexible replication stage of creating a new business format to adapt to the foreign market. Their replication model was developed from a case study of IKEA's internationalization with a hierarchical approach mixing fixed and variable features of the business format for the global operation.

Journal

  • 経営研究

    経営研究 71 (2), 1-15, 2020-08-31

    大阪市立大学経営学会

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