Preparing Future Faculty at Doctoral Course : Through an Experience as the Teaching Assistant of 'Educational Policy' at the Spring Semester of School Year 2014
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 博士課程後期課程におけるプレFD : 2014年度前期「教育政策」のTA経験から
- ハクシ カテイ コウキ カテイ ニ オケル プレ FD : 2014ネンド ゼンキ 「 キョウイク セイサク 」 ノ TA ケイケン カラ
Search this article
Journal
-
- 教育科学論集
-
教育科学論集 18 19-27, 2015-03
神戸大学大学院人間発達環境学研究科・神戸大学発達科学部教育科学論コース
- Tweet
Keywords
- 大学教員準備 preparing future faculty
- ファカルティ・ディベロップメント faculty development
- ティーチング・アシスタント teaching assistant
- 博士課程院生 graduate student of doctoral course
- 応答型講義 responsive lecture
- 教育政策 Educational Policy
- 教育の機会均等 equal opportunity of education
- 無償教育の漸進的導入 progressive introduction of free education
- 差別・格差 (不平等) discrimination/disparity (inequality)
- 「共生教育」 education for inclusion and diversity
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390009224929931264
-
- NII Article ID
- 120005575033
-
- NII Book ID
- AA1134934X
-
- HANDLE
- 20.500.14094/81008785
-
- NDL BIB ID
- 026412656
-
- ISSN
- 13456350
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- IRDB
- NDL
- CiNii Articles