ムーブメント教育・療法を用いた動きづくり-3~多様な動きをつくる運動(遊び)と高齢者へ~

書誌事項

タイトル別名
  • ムーブメント キョウイク リョウホウ オ モチイタ ウゴキ ズクリ 3 タヨウ ナ ウゴキ オ ツクル ウンドウ アソビ ト コウレイシャ エ

この論文をさがす

抄録

type:Article

新学習指導要領に新設された「多様な動きをつくる運動(遊び)」では,体を動かす楽しさや心地よさ,体の基本的な動きづくりをねらいとした取り組みが求められている。 そこで,「多様な動きをつくる運動(遊び)」で活用できるムーブメント教育・療法の理論に基づいた動き作りのプログラムについて,今回はMEPA-R(Movement Education and Therapy Program Assessment-Revised)に適合させ検討した。さらに,ムーブメント教育・療法の理論に基づいた子どもの動きづくりプログラムを応用し,高齢者の動きづくりをねらいとしたその取り組みについてもまとめた。

In "Movement (play) to Make Various Movements Newly Etablished in the New Course of Study, the Measure is Called for with an Eye on the Pleasure, the Comfort, and the Bodily Production of a Fundamental Motion which Move the Body. Then, the Production of a Motion Based on the Theory of Movement Education and Therapy was Summarized Focusing on Practice of A Lesson which Tackled as " Movement (play) to Make Various Movements" and Correspond to the MEPA-R(Movement Education and Therapy Program Assessment-Revised)was Investigated. In addition, the Program was Applied to the Elderly And as Result, the Motion for Summary Creation Program for the Elderly.

収録刊行物

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ