Application of Science and Technology Communication to Citizenship Education : A Case Study of a Class Using a Participatory Drama “When We Were Machines”

DOI HANDLE Web Site Open Access

Bibliographic Information

Other Title
  • 科学技術コミュニケーションのシティズンシップ教育への応用 : 参加型演劇「私たちが機械だった頃」を用いた授業「討論と評決」を事例として
  • カガク ギジュツ コミュニケーション ノ シティズンシップ キョウイク エ ノ オウヨウ : サンカガタ エンゲキ 「 ワタクシ タチ ガ キカイ ダッタ コロ 」 オ モチイタ ジュギョウ 「 トウロン ト ヒョウケツ 」 オ ジレイ ト シテ

Search this article

Abstract

This report describes an availability of science and technology communication content for secondary education. It is based on the classroom practice by the author using the movie of the science event. The object is to make students exchange their ideas and get to know the diversity of the thoughts of their peers. This practice includes the element of citizenship education and therefore can be a case that the movie for science and technology communication was used as a material for citizenship education. To describe the availability, this report shows the purpose and plan of the class and questionnaires to students who participated in the class.

Journal

  • 科学技術コミュニケーション

    科学技術コミュニケーション 30 1-16, 2022-01

    北海道大学 高等教育推進機構 オープンエデュケーションセンター 科学技術コミュニケーション教育研究部門(CoSTEP)

Related Projects

See more

Details 詳細情報について

Report a problem

Back to top