Development of Immersive VR Learning Equipment for Peace Education with Tangible User Interface
-
- SETOZAKI Norio
- School of Information and Data Sciences, Nagasaki University
-
- IKEMI Naho
- Faculty of Education, Nagasaki University
-
- KITAMURA Fumito
- School of Information and Data Sciences, Nagasaki University
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 模型配置と連動した没入型タンジブル平和学習用VR 教材の開発
- モケイ ハイチ ト レンドウ シタ ボツニュウガタ タンジブル ヘイワ ガクシュウヨウ VR キョウザイ ノ カイハツ
Search this article
Abstract
<p>戦後75年が経過したことによる,被爆体験証言者の高齢化にともない,次世代を担う子供たちに向けた平和学習のあり方を検討する必要がある.そこで,本研究ではタンジブル操作を取り入れた没入型タンジブル平和学習用VR 教材を開発した.大学生を対象に評価した結果,参加者の興味・関心を高め,主体的な学びを促す可能性が示された.また,模型配置の活動によって俯瞰的に空間を認識させるとともに,バーチャル環境における高い没入感を与える可能性が示された.</p>
Journal
-
- Japan Journal of Educational Technology
-
Japan Journal of Educational Technology 45 (Suppl.), 49-52, 2021-12-20
Japan Society for Educational Technology
- Tweet
Keywords
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390009483098842496
-
- NII Article ID
- 130008151234
-
- NII Book ID
- AA11964147
-
- ISSN
- 21896453
- 13498290
-
- NDL BIB ID
- 031954966
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- NDL
- CiNii Articles
- KAKEN
-
- Abstract License Flag
- Disallowed