The Investigation of the Continuity of Media Literacy Education Practices in the School
-
- YOSHIMURA Kana
- Graduate School of Interdisciplinary Information Studies, The University of Tokyo
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 学校におけるメディア・リテラシー実践の継続性について
- 学校におけるメディア・リテラシー実践の継続性について : メルプロジェクトに参加した中学校教師のライフストーリーからの考察
- ガッコウ ニ オケル メディア ・ リテラシー ジッセン ノ ケイゾクセイ ニ ツイテ : メルプロジェクト ニ サンカ シタ チュウガッコウ キョウシ ノ ライフストーリー カラ ノ コウサツ
- Life Story Research on the Junior High School Teachers who took part in MELL Project
- メルプロジェクトに参加した中学校教師のライフストーリーからの考察
Search this article
Description
<p>In this paper,the author aims to investigate the effect of how teachers attach meaning to media literacy toward the continuity of media literacy education practices through the life stories of 4 teachers who have experiences of media literacy education practices. As a result of analyzing their life stories, not how teachers attach meaning to media literacy but how teachers see “what is media” influences the continuity of media literacy education practices in their schools.</p>
Journal
-
- Japan Journal of Educational Technology
-
Japan Journal of Educational Technology 46 (1), 49-63, 2022-02-20
Japan Society for Educational Technology
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390010292655089280
-
- NII Article ID
- 130008101710
-
- NII Book ID
- AA11964147
-
- ISSN
- 21896453
- 13498290
-
- NDL BIB ID
- 032036490
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- NDL
- CiNii Articles
-
- Abstract License Flag
- Disallowed