The Investigation of the Continuity of Media Literacy Education Practices in the School

  • YOSHIMURA Kana
    Graduate School of Interdisciplinary Information Studies, The University of Tokyo

Bibliographic Information

Other Title
  • 学校におけるメディア・リテラシー実践の継続性について
  • 学校におけるメディア・リテラシー実践の継続性について : メルプロジェクトに参加した中学校教師のライフストーリーからの考察
  • ガッコウ ニ オケル メディア ・ リテラシー ジッセン ノ ケイゾクセイ ニ ツイテ : メルプロジェクト ニ サンカ シタ チュウガッコウ キョウシ ノ ライフストーリー カラ ノ コウサツ
  • Life Story Research on the Junior High School Teachers who took part in MELL Project
  • メルプロジェクトに参加した中学校教師のライフストーリーからの考察

Search this article

Description

<p>In this paper,the author aims to investigate the effect of how teachers attach meaning to media literacy toward the continuity of media literacy education practices through the life stories of 4 teachers who have experiences of media literacy education practices. As a result of analyzing their life stories, not how teachers attach meaning to media literacy but how teachers see “what is media” influences the continuity of media literacy education practices in their schools.</p>

Journal

Details 詳細情報について

Report a problem

Back to top