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- 藤田 豊
- 三菱重工業(株) 総合研究所 流体研究部 流体第三研究室
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- 岩切 健一郎
- 三菱重工業(株) 総合研究所 流体研究部 流体第三研究室
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- 神坂 直志
- 三菱重工業(株) 総合研究所 流体研究部 流体第三研究室
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- 古田 雄祐
- 三菱重工エンジン&ターボチャージャ(株) ターボ事業部 技術部 研究開発課
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- Chiong Meng Soon
- Universiti Teknologi Malaysia, Centre for Low CARbon transport in cooperation with Imperial College London(LoCARtic)
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- Tan Feng Xian
- Universiti Teknologi Malaysia, Centre for Low CARbon transport in cooperation with Imperial College London(LoCARtic)
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- Mahadhir Mohammad
- Universiti Teknologi Malaysia, Centre for Low CARbon transport in cooperation with Imperial College London(LoCARtic)
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- Srithar Rajoo
- Universiti Teknologi Malaysia, Centre for Low CARbon transport in cooperation with Imperial College London(LoCARtic)
書誌事項
- タイトル別名
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- Improvement of Engine Transient Performance by Compressor Scroll of Turbocharger with Circumferential Non-Linear Sectional Area Distribution
- ターボチャージャヨウ コンプレッサスクロール ノ シュウ ホウコウ ダンメンセキ ブンプ ヒセンケイカ ニ ヨル エンジン カト セイノウ コウジョウ
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説明
<p>In order to prevent global warming, improving automotive fuel economy has become one of the biggest challenges. Therefore, a lot of attention has been drawn to turbocharging technology. However,“turbo lag”which is a common phenomenon in conventional turbocharger could worsen the vehicle's drivability. To cope with such drawback, a new-concept compressor cover which has non-linear area distribution has been designed with CFD analysis. And, it is experimentally evaluated, and the result shows that the efficiency of new compressor cover at low flow condition increases by 1%. The result of on-engine performance test also shows that this new compressor cover can improve transient response by more than 60% for low-to-medium engine speed conditions.</p>
収録刊行物
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- ターボ機械
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ターボ機械 49 (12), 715-721, 2021
一般社団法人 ターボ機械協会
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詳細情報 詳細情報について
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- CRID
- 1390010776348919040
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- NII論文ID
- 40022755630
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- NII書誌ID
- AN00004836
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- ISSN
- 18802338
- 03858839
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- NDL書誌ID
- 031839409
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- 本文言語コード
- ja
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- データソース種別
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- JaLC
- NDLサーチ
- CiNii Articles
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- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可