The Acceptance and Practice of Education Theory of Handicapped Children by Satoru Umene : Practice of Integrated Education in Toyonoka City
-
- Kume Yuko
- Department of Education, Graduate School of Human-Environment Studies, Kyushu University : Doctoral Program
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 梅根悟の障害児教育論の受容と展開 : 豊中市の統合教育実践を中心に
Search this article
Abstract
はじめに / 1、梅根悟の統合教育論としての共同教育論の特徴 / 2、豊中市教職員組合が統合教育としての共同教育を始めた理由 / 3、統合教育としての共同教育の展開の実際 / おわりに
Journal
-
- 教育基礎学研究
-
教育基礎学研究 11 15-34, 2014-03-28
Faculty of Human-Environment Studies, Kyushu University
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390013861774092672
-
- NII Article ID
- 120006398733
-
- NII Book ID
- AA11964453
-
- DOI
- 10.15017/1905847
-
- HANDLE
- 2324/1905847
-
- ISSN
- 13491784
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- IRDB
- CiNii Articles