Slackを用いたネットワーク構築演習における学習状況可視化機能の実装

書誌事項

タイトル別名
  • Networking Exercises Using Slack Implementation of Learning Status Visualization Function

この論文をさがす

抄録

非対面での授業形態が多様化し,場所・時間にとらわれずに各人のペースで学習できる環境が求められている.ネットワークの構築演習は,複数台の実機を用いた実践学習により知識とスキルが身につく.しかし,非対面の演習において,複数台の実機を用いて演習を実施することは難しい.そこで本研究では,Slackと仮想化ネットワーク技術を活用することで,非対面でもネットワークの構築演習の実施を可能とし,かつ学習者と指導者の双方が学習状況の確認を可能とするシステムを開発した.学習者はSlackへネットワークコマンドを送信することで,演習の実施が可能である.本稿では,学習状況の可視化を可能とする機能の実装について報告する.

The number of non-face-to-face classes is diversifying, and there is a demand for an environment that allows students to learn at their own speed without being restricted by location or time. In network construction exercises, knowledge and skills are acquired through practical learning using multiple units of actual equipment. However, it is challenging to conduct exercises using multiple units of actual equipment in a non-personal environment. In this study, we developed a system that enables network construction exercises to be conducted in a non-personal environment by utilizing Slack and virtualization network technology and also allows both the learner and instructor to check the learning status. The learner performs the exercise by sending network commands to Slack. This paper reports on implementing a function that enables visualization of the learning progress.

収録刊行物

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ