需要分布に基づくロードプライシングにおけるフィードラーベクトルを用いた分割計算手法

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  • A Distributed Calculation Method Using the Fiedler Vector for Road Pricing Based on Demand Distribution

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抄録

交通渋滞を低減させるためにさまざまな種類のロードプライシングが提案され,各国で利用されている.ロードプライシングには現在の道路の状態に対応して利用料金をリアルタイムに設定する方式もあり,道路資源の有効活用が期待されている.ロードプライシング手法については,道路事業者が需要分布に基づいて事前に価格を決定,提示する環境での手法を筆者らは提案している.本論文では,価格を決定するまでの計算時間を削減するための分散計算手法を提案する.提案手法は元の道路モデルをフィードラーベクトルの符号分割で複数の道路モデルに分割し,各道路モデルの価格を並行して決定可能とする.提案手法により,実際の計算機を用いた計算時間が削減されることを確認した.

Various types of road pricing have been proposed and used in many countries to reduce traffic congestion. Some road pricing methods set usage fees in real time in response to the current road conditions, and are expected to make effective use of road resources. The authors have proposed a road pricing method in an environment where road operators determine and present prices in advance based on demand distribution. In this paper, we propose a distributed computation method to reduce the computation time before the price is determined. The proposed method divides the original road model into multiple road models using the Fiedler vector and parallelly determines the price of each road model. The authors confirmed that the proposed method reduces the computation time using an actual computer.

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