Practice and Evaluation of Using the Highlighting Function of Marking on Score by Students for Choral Practice at Music in Junior High School

DOI
  • ITAGAKI Shota
    Faculty of Education, Miyagi University of Education
  • OKAMOTO Kyosuke
    Faculty of Education, Miyagi University of Education
  • ITABASHI Kaoru
    Miyagi University of Education Affiliated Junior High School
  • ANDO Akinobu
    Faculty of Education, Miyagi University of Education Faculty of Applied Information Science, Hiroshima Institute of Technology
  • HORITA Tatsuya
    Graduate School of Information Science, Tohoku University

Bibliographic Information

Other Title
  • 中学校音楽科の合唱の練習における生徒による楽譜へのマーキングをハイライトする機能を活用した実践と評価

Abstract

<p>中学校音楽科における混声四部合唱の練習において,生徒による楽譜へのマーキングをハイライトする機能を活用した実践を行い,学習者間や実践者との間で合唱の練習状況を共有することの有用性や自己調整学習の観点から評価した.その結果,共有した情報に基づいて練習の方針を考えられる点で学習者がマーキングをハイライトする機能の有用性を感じていたことや,自己調整学習の能力の中でも特に自己効力感の高まりに寄与することが示唆された.</p>

Journal

Details 詳細情報について

  • CRID
    1390018120885655552
  • DOI
    10.15077/jjet.s47052
  • ISSN
    21896453
    13498290
  • Text Lang
    ja
  • Data Source
    • JaLC
  • Abstract License Flag
    Disallowed

Report a problem

Back to top