Practice and Evaluation of Using the Highlighting Function of Marking on Score by Students for Choral Practice at Music in Junior High School
-
- ITAGAKI Shota
- Faculty of Education, Miyagi University of Education
-
- OKAMOTO Kyosuke
- Faculty of Education, Miyagi University of Education
-
- ITABASHI Kaoru
- Miyagi University of Education Affiliated Junior High School
-
- ANDO Akinobu
- Faculty of Education, Miyagi University of Education Faculty of Applied Information Science, Hiroshima Institute of Technology
-
- HORITA Tatsuya
- Graduate School of Information Science, Tohoku University
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 中学校音楽科の合唱の練習における生徒による楽譜へのマーキングをハイライトする機能を活用した実践と評価
Abstract
<p>中学校音楽科における混声四部合唱の練習において,生徒による楽譜へのマーキングをハイライトする機能を活用した実践を行い,学習者間や実践者との間で合唱の練習状況を共有することの有用性や自己調整学習の観点から評価した.その結果,共有した情報に基づいて練習の方針を考えられる点で学習者がマーキングをハイライトする機能の有用性を感じていたことや,自己調整学習の能力の中でも特に自己効力感の高まりに寄与することが示唆された.</p>
Journal
-
- Japan Journal of Educational Technology
-
Japan Journal of Educational Technology 47 (Suppl.), 97-100, 2023-12-20
Japan Society for Educational Technology
- Tweet
Keywords
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390018120885655552
-
- ISSN
- 21896453
- 13498290
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
-
- Abstract License Flag
- Disallowed