Changes and Interactive Processes of Self-efficacy for Accuracy of Knowledge and Reconstruction of Knowledge during Learning Tasks by Different Teaching Strategies
-
- NAKANISHI Yoshifumi
- Faculty of Education, Mie University
-
- UMEMOTO Takatoyo
- Institute for Liberal Arts and Sciences, Kyoto University of Foreign Studies
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 教授ストラテジーの異なる学習課題における知識の正確性ならびに知識再構築に対する自己効力感の変化と相互影響過程
Abstract
<p>本研究では,学習者が有する2つの自己効力感,すなわち,知識正確性に対する自己効力感と知識再構築に対する自己効力感に対して,概念教授ストラテジーに関する2つの方法(ル・バー対決型ストラテジーとル・バー懐柔型ストラテジー;伏見・麻柄 1993)の影響がどのように異なるかを検討した.その結果,2つの自己効力感ともに,最初の情報教示後に大きな変化が見られること,また,教授ストラテジーの違いによって,3時点間の知識正確性に対する自己効力感と知識再構築に対する自己効力感の相互影響の様相が異なることが見いだされた.</p>
Journal
-
- Japan Journal of Educational Technology
-
Japan Journal of Educational Technology 47 (Suppl.), 173-176, 2023-12-20
Japan Society for Educational Technology
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390018120885778432
-
- ISSN
- 21896453
- 13498290
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
-
- Abstract License Flag
- Disallowed