Study on the requirements for virtual traffic experimental environment for prior evaluation of traffic operation policy in expressways

  • SAKAI Koichi
    東京大学生産技術研究所 次世代モビリティ研究センター
  • WADA Kentaro
    東京大学生産技術研究所 次世代モビリティ研究センター
  • ONO Shintaro
    東京大学生産技術研究所 次世代モビリティ研究センター
  • KAIZUKA Tsutomu
    東京大学生産技術研究所 次世代モビリティ研究センター
  • SUGIMACHI Toshiyuki
    東京大学生産技術研究所 次世代モビリティ研究センター
  • HIRASAWA Takayuki
    東京大学生産技術研究所 次世代モビリティ研究センター
  • OGUCHI Takashi
    東京大学生産技術研究所 次世代モビリティ研究センター
  • SUDA Yoshihiro
    東京大学生産技術研究所 次世代モビリティ研究センター
  • NAKANO Kimihiko
    東京大学生産技術研究所 次世代モビリティ研究センター
  • OISHI Takeshi
    東京大学生産技術研究所 次世代モビリティ研究センター

Bibliographic Information

Other Title
  • 高速道路の運用施策の事前評価等のための仮想交通実験環境の要件にかかる研究
  • コウソク ドウロ ノ ウンヨウ シサク ノ ジゼン ヒョウカ トウ ノ タメ ノ カソウ コウツウ ジッケン カンキョウ ノ ヨウケン ニ カカル ケンキュウ

Search this article

Abstract

<p>It is necessary to conduct the traffic operation policy using intelligent transportation systems technologies, if road network will be used effectively under implementing the expressway’s network. On the other hand, it is necessary to evaluate the effective and safety of this policy in advance using virtual traffic experimental environment such as driving simulator in case of no precedent policy. In this study, traffic operation policy, items which should be evaluated, function and performance required of virtual traffic experimental environment, and elemental technologies and logical models were studied for prior evaluation of traffic operation policy of efficient utilization of expressway’s network.</p>

Journal

  • SEISAN KENKYU

    SEISAN KENKYU 70 (2), 57-62, 2018

    Institute of Industrial Science The University of Tokyo

Details 詳細情報について

Report a problem

Back to top