-
- OSHIMA Daisuke
- 東京大学生産技術研究所
-
- TANAKA Shinji
- 横浜国立大学大学院
-
- SHIRAISHI Tomoyoshi
- 株式会社 アイ・トランスポート・ラボ
-
- KOMIYA Tadashi
- 株式会社 アイ・トランスポート・ラボ
-
- HANABUSA Hisatomo
- 株式会社 アイ・トランスポート・ラボ
-
- HAYASHI Seiji
- 財団法人 日本自動車研究所
-
- HIRAI Hiroshi
- 財団法人 日本自動車研究所
-
- ONEYAMA Hiroyuki
- 首都大学東京大学院
-
- OGUCHI Takashi
- 東京大学生産技術研究所
-
- KUWAHARA Masao
- 東北大学大学院
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 交通シミュレーションを利用したCO<sub>2</sub>排出量推計手法の検証の取り組み
- 交通シミュレーションを利用したCO₂排出量推計手法の検証の取り組み
- コウツウ シミュレーション オ リヨウ シタ CO ₂ ハイシュツリョウ スイケイ シュホウ ノ ケンショウ ノ トリクミ
Search this article
Abstract
To gain an international acceptance for an evaluation result of CO2 emission using a traffic simulation model, the Energy ITS project proposes a framework for validation of traffic simulation models and CO2 emission models, and tries to build a consensus through international workshops. A validation trial to confirm the feasibility of the proposed validation framework was carried out. Furthermore, an experiment on the effect of the Eco-Driving on traffic capacity of signalized intersection was conducted to validate reproducibility of the traffic simulation model.
Journal
-
- SEISAN KENKYU
-
SEISAN KENKYU 65 (2), 151-156, 2013
Institute of Industrial Science The University of Tokyo
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390282679037629056
-
- NII Article ID
- 130003368448
-
- NII Book ID
- AN00127075
-
- COI
- 1:CAS:528:DC%2BC3sXhtVaqtbzN
-
- ISSN
- 18812058
- 0037105X
-
- NDL BIB ID
- 024644562
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- NDL
- CiNii Articles
-
- Abstract License Flag
- Disallowed