遺伝的アルゴリズムによる船首形状改良
-
- 安川 宏紀
- 三菱重工業 (株) 長崎研究所船型試験場
書誌事項
- タイトル別名
-
- Improvement of Fore Ship Form by a Genetic Algorithm
- イデンテキ アルゴリズム ニ ヨル センシュ ケイジョウ カイリョウ
この論文をさがす
抄録
A hull form improvement method is presented using Genetic Algorithm in conjunction with Rankine source method based on a wave resistance theory for modified hull. By means of the present method, improvement of fore ship form is introduced for Series 60 (Cb =0.6) hull. As a result, the wave resistance is reduced about 25% at Fn=0.3 by modifying the original form to bulb-like bow shape. We found that GA improves the estimation accuracy of the optimum hull form.
収録刊行物
-
- 日本造船学会論文集
-
日本造船学会論文集 1999 (186), 1-6, 1999
社団法人 日本船舶海洋工学会
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390282679070575616
-
- NII論文ID
- 110003862252
-
- NII書誌ID
- AN00194094
-
- ISSN
- 18842070
- 05148499
-
- NDL書誌ID
- 4982848
-
- データソース種別
-
- JaLC
- NDL
- Crossref
- NDL-Digital
- CiNii Articles
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可