横浜市立大学医学部で行われている臨床病理症例検討方式の病理学教育―学生症例検討会と読書会の比較―

書誌事項

タイトル別名
  • Education in Pathology with a Clinicopathological Conference (CPC) Style at the Yokohama City University School of Medicine: Comparison between CPC and Journal Club
  • ヨコハマ シリツ ダイガク イガクブ デ オコナワレテ イル リンショウ ビョウリ ショウレイ ケントウ ホウシキ ノ ビョウリガク キョウイク ガクセイ ショウレイ ケントウカイ ト ドクショカイ ノ ヒカク
  • Comparison between CPC and Journal Club
  • 学生症例検討会と読書会の比較

この論文をさがす

説明

We have used two methods for education of pathology at the Yokohama City University School of Medicine: 1) clinicopathological conferences on autopsy cases and 2) journal club using “Case Records of the Massachusetts General Hospital” published in the New England Journal of Medicine. Both methods are extremely effective for stimulating students' enthusiasm for learning, improving presentation skills, and consolidating the minds of students as future medical staff members. Furthermore, journal club enhances the affinity for reading medical English.

収録刊行物

  • 医学教育

    医学教育 35 (6), 407-412, 2004

    日本医学教育学会

参考文献 (6)*注記

もっと見る

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ