- 【Updated on May 12, 2025】 Integration of CiNii Dissertations and CiNii Books into CiNii Research
- Trial version of CiNii Research Knowledge Graph Search feature is available on CiNii Labs
- 【Updated on June 30, 2025】Suspension and deletion of data provided by Nikkei BP
- Regarding the recording of “Research Data” and “Evidence Data”
Quality Assessment of Library Service using SERVQUAL
-
- NAGATA Haruki
- 図書館情報大学
-
- FUJII Misaki
- ファーストキッチン株式会社第2営業部
-
- KITAMURA Akihisa
- 国立情報学研究所国際・研究協力部成果普及課
Bibliographic Information
- Other Title
-
- SERVQUALによる図書館サービスの品質評価
- SERVQUAL ニ ヨル トショカン サービス ノ ヒンシツ ヒョウカ
Search this article
Description
<p>図書館活動の成果を顧客の側から考察するサービス品質は,図書館経営にとって不可欠な指標である。本論は,図書館サービスの品質をSERVQUAL(サービスの本質的な五つの局面について,顧客のサービスへの期待とサービス・パフォーマンスの認知との差を数量的に把握する)によって測定するケース・スタディである。この研究では顧客(教員・学生)だけでなく,サービス供給者である図書館職員をも調査対象とし,またSERVQUALで設定されていない設問を混ぜて調査した。収集されたデータから,調査実施館である千葉大学附属図書館の特性値が把握され,また図書館サービスに対する品質測定方法として,SERVQUAL再検討の必要性が示唆された。</p>
Journal
-
- Journal of College and University Libraries
-
Journal of College and University Libraries 59 (0), 1-15, 2000
Japanese Coordinating Committee for University Libraries
- Tweet
Keywords
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390282679254484224
-
- NII Article ID
- 130006306766
- 110000250873
-
- NII Book ID
- AN00136087
-
- ISSN
- 2186103X
- 03860507
-
- NDL BIB ID
- 5549709
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- NDL Search
- CiNii Articles
- Crossref
-
- Abstract License Flag
- Disallowed