Support for Hearing Impaired Children Studying in an Integrated Environment: Clinic-School Networks for Children with Cochlear Implants
-
- TAKEDA Atsushi
- Department of Otolaryngology, Morioka Municipal Hospital Faculty of Education and Humanities, Akita University
-
- OIKAWA Emiko
- Department of Otolaryngology, Morioka Municipal Hospital
Bibliographic Information
- Other Title
-
- インテグレーション環境で学ぶ難聴児の支援をめぐって 人工内耳を装用する子どもへの援助
- ジンコウ ナイジ オ ソウヨウ スル コドモ エ ノ エンジョ
Search this article
Abstract
専門的な知識や体制の整っていない一般の学校に就学した人工内耳装用児に対して病院側から行った支援について,症例をもとに報告した.学校側への単なる一般的情報提供だけでは十分といえず,病院側から積極的に援助・協力することが大切と思われた.なかでも,医療機関のスタッフが学校に出向き,学校での授業のようすや休み時間の友だちとのやりとりなどを実際に参観し,具体的な援助課題を学校側に提案していくことが有効と思われた.
Journal
-
- THE JAPANESE JOURNAL OF COMMUNICATION DISORDERS
-
THE JAPANESE JOURNAL OF COMMUNICATION DISORDERS 18 (2), 129-135, 2001
Japanese Association of Communication Disorders
- Tweet
Keywords
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390282679303040640
-
- NII Article ID
- 10009354621
-
- NII Book ID
- AN10091280
-
- ISSN
- 18847056
- 09128204
-
- NDL BIB ID
- 5924485
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- NDL
- CiNii Articles
-
- Abstract License Flag
- Disallowed