Development of a Kanji Drill System with PDAs for Elementary School Students
-
- ISHIZUKA Takeharu
- Faculty of Engineering, Shizuoka University
-
- HORITA Tatsuya
- Faculty of Information, Shizuoka University
-
- OGAWA Masahiro
- Miyakoda Elementary School
-
- YAMADA Tomoyuki
- Faculty of Information, Shizuoka University
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 小学生を対象としたPDAを用いた漢字ドリル学習システムの開発
- ショウガクセイ オ タイショウ ト シタ PDA オ モチイタ カンジ ドリル ガクシュウ システム ノ カイハツ
Search this article
Abstract
本研究では,PDAの手書き文字認識機能を利用して書きとり練習を行なう漢字ドリル学習システムを開発した.本システムを搭載したPDAを1クラスの児童全員に各1台貸与し,PDA漢字ドリルと学習効果の関係について研究を行なった.その結果,PDA漢字ドリルの利用量が多いほど漢字能力も向上するという関係があることが,判明した.一方で,児童の学習記録を教師が把握し適切な指導を随時行なっていく必要も判明し,そのためのシステムを今後開発していく必要があることが分かった.
Journal
-
- Japan Journal of Educational Technology
-
Japan Journal of Educational Technology 27 (suppl), 225-228, 2004
Japan Society for Educational Technology
- Tweet
Details
-
- CRID
- 1390282679466436736
-
- NII Article ID
- 110003026574
-
- NII Book ID
- AN00368220
-
- ISSN
- 24326038
- 03855236
-
- NDL BIB ID
- 6888449
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- NDL
- CiNii Articles
-
- Abstract License Flag
- Disallowed