浸水中間段階における船舶の損傷時復原性に関する研究

  • 馬 勇康
    昭和ナミレイ(株)(研究当時 大阪府立大学大学院工学研究科)
  • 片山 徹
    大阪府立大学大学院工学研究科
  • 池田 良穂
    大阪府立大学大学院工学研究科

書誌事項

タイトル別名
  • A Study on Stability of Damaged Ships in Intermediate Stage of Flooding
  • シンスイ チュウカン ダンカイ ニ オケル センパク ノ ソンショウジ フクゲンセイ ニ カンスル ケンキュウ

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抄録

In this study, the roll motion characteristics of a damaged ship in the intermediate stage of flooding are experimentally investigated. To confirm the results which is used to deduce the proposal of the damage stability requirement to improve the SOLAS regulation for a damaged ship submitted to SLF by the Netherlands, measurements of roll and heave motions of a model ship suddenly flooded into the midship section through a large damage opening are carried out. The results demonstrate that the proposal underestimates the maximum roll angle, and that the roll characteristics in the intermediate stage of flooding are sensitive to value of GM, deck arrangement in the damaged compartment, obstacles in the compartment, and location and area of a damage opening.

収録刊行物

  • 関西造船協会誌

    関西造船協会誌 234 (0), 179-186, 2000

    公益社団法人 日本船舶海洋工学会

参考文献 (6)*注記

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