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- 平尾 多布
- 株式会社シンコー
書誌事項
- タイトル別名
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- Handling of Cargo Oil Pump and Ballast Pump for Tankers
- タンカー ノ カーゴ オイル ポンプ オヨビ バラスト ポンプ ノ トリアツカイ
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説明
The handling liquid for tankers varies widely from low viscosity to high viscosity liquid. Recently, even VLCC starts handling high viscosity liquid. Since the heating device is not equipped to the cargo tank of VLCC, it is quite important to examine whether it is possible to discharge at the unloading port even though the viscosity at loading port was not high by heating. And cargo oil pump and ballast pump require a lot of valve manipulation during unloading and de-ballasting and there is a case of water hammer due to wrong manipulation and pump becomes inoperative. As a recent trend, it is occurring on ballast pump. There is a case of abnormal temperature rise of pump bearing occurs depending on the unloading condition. This is introducing cautions for these matters.
収録刊行物
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- マリンエンジニアリング
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マリンエンジニアリング 42 (2), 246-251, 2007
公益社団法人 日本マリンエンジニアリング学会
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詳細情報 詳細情報について
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- CRID
- 1390282679545533696
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- NII論文ID
- 130001775402
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- NII書誌ID
- AA11505252
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- ISSN
- 18843778
- 13461427
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- NDL書誌ID
- 8730973
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- 本文言語コード
- ja
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- データソース種別
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- JaLC
- NDLサーチ
- Crossref
- CiNii Articles
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- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可