交通渋滞確率最適化のためのリアルタイム交通信号制御

  • 崔 成優
    早稲田大学大学院情報生産システム研究科
  • 申 芝仙
    早稲田大学大学院情報生産システム研究科
  • 宮崎 道雄
    関東学院大学工学部電気電子情報工学科
  • 李 羲頡
    早稲田大学大学院情報生産システム研究科

書誌事項

タイトル別名
  • Real-Time Traffic Signal Control for Optimization of Traffic Jam Probability
  • コウツウ ジュウタイ カクリツ サイテキ カ ノ タメ ノ リアルタイム コウツウ シンゴウ セイギョ

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抄録

Real-time traffic signal control is an integral part of urban traffic control system. It can control traffic signals online according to variation of traffic flow. In this paper, we propose a new method for the real-time traffic signal control system. The system uses a Cellular Automaton model and a Bayesian Network model to predict probabilistic distributions of standing vehicles, and uses a Particle Swarm Optimization method to calculate optimal traffic signals. A simulation based on real traffic data was carried out to show the effectiveness of the proposed real-time traffic signal control system CAPSOBN using a micro traffic simulator.

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参考文献 (19)*注記

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