Effect of Seatbelt and Airbag on High-Energy Traffic Accident

DOI
  • Shinohara Kazuaki
    太田綜合病院附属太田西ノ内病院 救命救急センター
  • Okada Megumi
    太田綜合病院附属太田西ノ内病院 救命救急センター
  • Ishida Tokiya
    太田綜合病院附属太田西ノ内病院 救命救急センター
  • Fujita Hidenobu
    太田綜合病院附属太田西ノ内病院 救命救急センター
  • Saito Gundai
    太田綜合病院附属太田西ノ内病院 救命救急センター
  • Okazaki Jiro
    太田綜合病院附属太田西ノ内病院 救命救急センター
  • Yokoyama Hideyuki
    太田綜合病院附属太田西ノ内病院 救命救急センター
  • Kumada Yoshibumi
    太田綜合病院附属太田西ノ内病院 救命救急センター
  • Matsumoto Akinori
    太田綜合病院附属太田西ノ内病院 救命救急センター

Bibliographic Information

Other Title
  • 高エネルギー事故におけるシートベルト・エアバッグの有効性
  • -ERからの報告-
  • -Report from Emergency Room-

Abstract

We investigated the effectiveness of seatbelt and airbag on high-energy traffic accident with frontal impact. The severity of head and neck, chest, abdomen and extremity were significantly lower in belted patients than un-belted patients. The severity of head and neck, face were significantly lower in airbag-deployed patients than un-deployed patients with seatbelt use. On the other hand, the severity of chest and abdomen were significantly higher in airbag-deployed patients than un-deployed patients in unbelted patients, which must be alerted to all car users.

Journal

Details 詳細情報について

  • CRID
    1390282679589437568
  • NII Article ID
    130004515408
  • DOI
    10.11351/jsaeronbun.40.1441
  • ISSN
    18830811
    02878321
  • Text Lang
    ja
  • Data Source
    • JaLC
    • CiNii Articles
  • Abstract License Flag
    Disallowed

Report a problem

Back to top