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- Matsuura Katsuya
- (株)本田技術研究所四輪R&D センター 慶應義塾大学大学院理工学研究科
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- Sato Yoshihisa
- (株)本田技術研究所四輪R&D センター
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- Kamio Junichi
- (株)本田技術研究所四輪R&D センター
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- Fujii Noriaki
- (株)本田技術研究所四輪R&D センター
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- Sono Hiroshi
- 米国サウスウェスト研究所(SwRI)コンサルタント
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- Iida Norimasa
- 慶應義塾大学大学院理工学研究科
Bibliographic Information
- Other Title
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- 局所熱伝達促進によるノック限界改善手法の提案
- キョクショ ネツ デンタツ ソクシン ニ ヨル ノック ゲンカイ カイゼン シュホウ ノ テイアン
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Description
For enlarging the knock limit of SI engine to realize further increases in thermal efficiency, the authors proposed a simple method to promote local heat transfer through moderate enhancement of the gas flow at the point of origin of knock, in order to lower the end-gas temperature and by this means retard auto-ignition timing. The use of the proposed method advances the combustion phase 2.2 degree without increasing the discharge of unburned exhaust components, and this advance in the combustion phase increases IMEP by 17.2 kPa.
Journal
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- Transactions of Society of Automotive Engineers of Japan
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Transactions of Society of Automotive Engineers of Japan 48 (3), 621-627, 2017
Society of Automotive Engineers of Japan
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Details 詳細情報について
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- CRID
- 1390282679591133184
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- NII Article ID
- 130006734179
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- NII Book ID
- AN00105913
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- ISSN
- 18830811
- 02878321
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- NDL BIB ID
- 028314021
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- Text Lang
- ja
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- Data Source
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- JaLC
- NDL Search
- CiNii Articles
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- Abstract License Flag
- Disallowed